Friday, September 4, 2009

adui..tak selesa laaa....

ari nih aku rase tak selesa sangat2 dengan tekak...batuk aku makin menjadi2

dari semalam..aku nak tido pun tak selesa...risau aku dibuatnyeee....3 hari lepas aku jumpa dengan doktor...selalunye aku akan jumpa denga doktor lelaki...lemah -lembut berbicara dan susun tiap baris kata penuh alunan merdu...wahhhh...
mendayu betul doktor ni berkata-kata..tiap kali jumpa mesti doktor tanya
'Hazleyna bila demam?kerja dekat mana?'aku mestilah menjawab dengan jujur...
lama juga doktor check pernafasan aku...takut jugak aku jadi ape2..skarang ni pulak heboh dengan macam2 penyakit berjangkit sebab binatang tu la..

tak sabar rasenye nak balik kampng...aku penat dengan keadaan di sini..ingin ku lari bawa diri mencari ketenangan yang penuh dengan kedamaian...kat kampung dapat makan macam-macam.aku paling suka makan bihun sup mak buat pagi raya...paling bes sambal kicap buh lada jeruk kaw2 bagi hitam kuah sup...tambah daging banyak2...sedapnye rase..tiap tahun mak mesti buat bihun sup...lagi pun itu adalah makanan kesukaan ku yang mak akan terkenang...penah sekali raya haji masa aku belajar kat U dulu...aku tak balik raye...tahun tu jugak la dalam sejarah mak tak buat bihun sup...satu malaya tak dapat merasa bihun sup dan terkenangkan kenikmatan makan bihun sup..tragis betul aku dengan citer mak aku time dia col pagi raya...
tahun ni aku akan bertolak balik kampung pagi sabtu sebelum raya dengan sepupu dan budak ucuk...heeheheheheee...BIHUN SUP TUNGGU AKU......

No comments:

Post a Comment