Sunday, December 20, 2009

Dahulu Aku Bukan Milik Mu.......

Dahulu aku bukan milikmu
Aku sekadar menyeling manja ke arah mu
Ku tenung mata mu sambil tersenyum
Aku berbisik...mungkinkah kau jadi milik ku
Tiap langkah mu menjadi petunjuk ku
Mencari ketenangan antara ilusi dan realiti
Mampukah aku mencapai bintang di langit
Atau sekadar menunding jari ke arah bintang yang jauh
Aku inginkan kelembutan bayu itu menjadi milik aku
Aku inginkan kejujuran dalam senyuman mu
Renungan matamu ku harap akan menjadi teman ku
Bukan hanya berteman sepi
Tapi teman gelak tawa serta berkongsi suka dulu
Ketenangan itu milik aku
Kerna aku tahu suatu hari nanti kau jadi milik ku
Itulah ketentuan yang telah menjadi milik ku
Bukan hanya sekadar mainan ilusi
Tapi penuh dengan impian hidup yang kekal abadi
PadaMu ku berdoa agar ketentuan ini sehingga hujung nyawa.....

No comments:

Post a Comment