Saturday, December 26, 2009

Di mana....

Aku keresahan..
Tertanya-tanya tentang diri...
Adakah aku tidak sempurna seperti lain...
Aku hanya mampu menyayangi dan cuba memahami...
Raut wajah ku penuh kecewaan...
Kesedihan ini ku rasakan seperti dulu...
Aku takut dengan mainan perasaan..
Linangan air mata tak dapat ku bendung lagi...
Ku biarkan ia mengalir deras...
Mungkin yang melihat mengatakan aku hanya tahu menangis..
Tapi bila merasainya....
Diri sendiri akan mengerti semua ini...
Ku gagahi tubuhku yang keletihan menahan pilu...
Hati sakit dan terguris...
Aku bukan meraih simpati...
Tapi pandanglah aku untuk seketika...
Mungkin tangisan buat dirimu kegelisahan...
Tapi bagi ku terlalu pilu bila ku kenangkan yang berlaku...
Tak pernah sesekali aku memperlakukan begitu..
Aku menjaga diri saat di sekeliling ramai...
Yang ku tahu diriku miliki mu...
Yang ku harapkan dirimu seperti ku jua...
Tak dapat ku gambarkan kepiluan ini...
Terguris rasa yang dah lama tak ku alami..
Pandanglah tiap riak garis wajahku...
Pernahkah dirimu sepertiku...
Janganlah biar diriku pilu begini...
Aku tahu kau bukan hanya miliki ku...
Tapi pandanglah dari sudut mata hatiku ini...
Walaupun sesaat untuk cuba kau selaminya.....
Di kejauhan ini....
Keheningan malam buat ku terganggu memikirkan....
Adakah benar kata mereka.....
Ku gagahi jua mengikut rentakmu...
Ku pohon padaNya akan mengerti permintaan ku..
Aku hanya insan yang kerdil di mataMu.....

No comments:

Post a Comment