Saturday, December 26, 2009

Mendung...

Hari ini cuaca mendung...
Hati ku sayu melihat awan semakin berlalu pergi..
Aku bertanya sendiri adakah awan itu akan datang lagi..
Semakin gelap langit biru..
Semakin pilu hatiku...
Puas ku pujuk rayu hati ini..
Tapi rasa pilu teramat menguris hatiku...
Aku sedar hanya insan biasa..
Yang dahayakan kasih sayang dan perhatian..
Aku jadi takut andai awan gelap itu datang kepadaku..
Kegelapan amat menakutkan aku..
Aku inginkan ketenangan..
Yang bukan hanya untuk dipandang dan dirayu..
Teman yang sejati akan mengerti yang kita mahu..
Tapi bukan segalanya akan jadi seperti kita harapkan..
Cukuplah sekadar mendengar rintihan kepiluan..
Yang ku harapkan kau memahami kehendak ku...
Bukan aku inginkan emas dan permata..
Cuma dirimu ku harapkan berada disampingku...
Aku kesedihan keseorangan...
Menunggu resah kisah satu peristiwa...
Mainan perasaan ku semakin meronta keresahan...
Kepadamu kekasih..
Ku mengarapkan sinar cahaya harapan..
Menyentuh tangan ku..
Walaupun dari jauh.....

2 comments: